Hoppa till huvudinnehåll
conference lunch move company map contacts lindholmen lindholmen 2 travel info

logo

Unreal Engine – Ett verktyg för filmare

16 december 2020 13:00 till 15:00
Online
Traditionellt har filmproduktionens verktyg varit indelade mellan de för inspelning och de för efterproduktion. Spelmotorer som Unity och Unreal Engine har ställt denna tradition i nytt ljus. Att förstå hur, varför och när man skall använda verktygen är en kunskap som är allt viktigare. Detta seminarium visar hur du kan börja utforska Unreal Engine 4.

Sedan utgåvan Unreal Engine 4 är allt mycket lättare. Du kan använda det till att skapa en previz eller rendera färdiga bakgrunder och världar till dina scener och du kan naturligtvis göra animerade filmer. Det kan också vara här som spelvärlden, filmvärlden och publiken möts på riktigt! Denna typ av programvara kan nämligen dessutom vara plattformen du publicerar på och där din film möter sin publik. 

I detta onlineseminarium vill vi visa hur programmet kan användas proffesionellt, men även göra en kom-igång-demo, så att du själv kan börja utforska verktyget.  Du kommer att förstå hur du börjar bygga i liten skala, men också förstå vilken potential som finns för tillämpning på större.
Seminariet hålls av Steven Ekbrand som är adjunkt i MEB (Medier, estetik och berättande) vid Institutionen för Informationsteknologi på Högskolan i Skövde.

Onlineseminariet ges i Microsoft Teams. Anmäl dig så skickas länken till dig.
Teams kan användas utan app och öppnas då i webbläsarfönster.

Anmäl dig här

Arrangeras av Filmcloud.