Motion Capture

Med hjälp av markörer kan Motion capture spåra människor, djur och objekt i tre dimensioner i realtid med hög precision. Motion capture kan användas för biomekanisk rörelseanalys, animation, styrning av drönare, robotar och mycket annat.
Har ni behov av verklighetstrogna och precisa animationer för film, VR, AR eller spel? Har ni ett forskningsprojekt som kräver rörelseanalys, precisa mätningar av objekt och personers rörelser med millimeterprecision? Eller vill ni använda er av motion capture på annat sätt?
Lämpliga tillämpningar för Motion Capture är:
- Snabb, precis och verklighetstrogen animation för spel, film, AR och VR (systemet har stöd för animation av både kropp, ansikte, såväl som händer).
- Biomekanisk rörelseanalys av människor och djur.
- Rörelsekontroll av drönare, robotar och andra objekt.
- Multi-user VR-upplevelser
Genom ett samarbete med våra partners Atvis AB och Qualisys AB har vi ett motion capture-system redo att använda i våra lokaler. Systemet omfattar 16 kameror vilket täcker in stora delar av vår studio. Möjlighet finns även till att expandera systemet för större noggrannhet och täckning vid behov.
Systemet består av både passiva och/eller aktiva markörer. Hör av er om ni vill veta mer så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa er med hjälp av motion capture.
För diskussion kring idé, vad ni vill göra samt uppskattning av pris kontakta:
Atvis AB
Mail: motioncapture@atvis.com
Telefon: +46 73 048 06 86
Som partner hos Visual Arena har du ett rabatterat pris på hyra av lokalen.
För bokning mejla booking.visualarena@lindholmen.se.
Har du frågor om vår teknik kontakta:

Lokaler och teknik
Läs mer om våra lokaler och tekniken som finns tillgänglig.

Studio

Lobby
