Hoppa till huvudinnehåll

Betaversion av ny VOD-tjänst premiärvisades på Visual Arena

måndag, maj 12, 2014

Den 8 maj presenterade Göteborgs Filmfestival för första gången betaversionen av sin nya VOD-tjänst. Samtidigt gav man sina partners en möjlighet att diskutera digital sponsring med Tango Sponsring.

Mia Leterius inledde eftermiddagen med en presentation av Visual Arenas möjligheter och visade att arenan är en passande miljö för den här typen av träffar. Därefter gav Marit Kapla, chefsredaktör och innehållsansvarig för den nya VOD-tjänsten, alla en inblick i hur tjänsten kommer att se ut genom en unik premiärvisning. Utbudet kommer att bestå av filmer från tidigare års festivaler och kommer fylla en lucka i det nuvarande utbudet.
- De ledande VOD-tjänsterna har i dagsläget ett väldigt ensidigt utbud och därför ser vi den här satsningen som något av en kulturgärning, avslutade Marit Kapla.

Eftermiddagen på Visual Arena toppades med att Emil Didriksson från Tango Sponsring föreläste om digital sponsring och gav flera exempel på det senaste inom området. Lyckade nationella och internationella kampanjer varvades med diskussioner och frågor kring möjligheterna att samarbeta med festivalen och deras nya filmkanal.