Hoppa till huvudinnehåll

Workshopdeltagare fick designa sin shoppingupplevelse

fredag, juni 27, 2014

Ellos kom till Lindholmen Science Park och Visual Arena för att anordna en Lean UX-träff med webbshoppande tjejer.

Under en eftermiddag i juni pågick kreativa samtal och en workshop där tjejer fick diskutera e-handel och shopping tillsammans med företaget Ellos. Uppdelade i grupper designade deltagarna sin ultimata shoppingupplevelse och sedan presenterades resultaten på Visual Arenas stora skärm. 

- På Visual Arena hittade vi en härligt kreativ miljö där vi kunde möta framtida kunder på ett enkelt och otvunget sätt. Vi använde den stora skärmen i vår co-design övning, för att tänka och designa tillsammans. Skärmen passar jättebra för detta, man tänker inte ens på att den är där, den blir en naturlig del av samarbetet. Vi använde även Lobbyn för filmade grupp-intervjuer. Kort sagt så är vi och Ellos jättenöjda! Den insamlade informationen använde vi sen för att verifiera personas samt som underlag för att göra kundresor, säger Margareta Gajne Löfvenholm på Simplyusable som anordnade workshopen i samarbete med Ellos.

Mer om Ellos
Ellos Group är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos och Jotex. Ellos Group - med huvudkontor i Borås - är verksamt i samtliga nordiska länder samt Ryssland. Företaget har ca 800 anställda och en omsättning 2013 på 2,3 miljarder SEK.