Visual Arena bjuder in till mingel och jullunch tillsammans med Interactive Institute, som berättar mer om Monki R&D - utveckling av designmetoder och verktyg med spetsanvändare.
Agenda
11.30 En lättare jullunch
12.00-13.00 Carl Heath, Interactive Institute, talar om Monki-projektet.
Anmälan
Arrangemanget är öppet för alla intresserade. Anmäl dig senast den 17 december till anmalan@lindholmen.se
Mer om projektet Monki R&D
Projektet utvecklar koncept i gränslandet mellan det digitala och analoga i samarbete med klädkedjan Monki och deras kunder. Syftet är att stärka Monkis kundrelationer och att möta individualiserade kundbehov - ett uppdrag som görs i samverkan mellan mellan Monki, Interactive Institute och Lindholmen Science Park under 2012-2013.
Projektgruppen har tagit fram användbara koncept för visualisering och social interaktion i butik, vilket gjordes genom så kallade co-creation-metoder med spetsanvändare. Ett antal prototyper och innovationer skapades för att möjliggöra förstärkta relationer mellan tillverkning, design och kunder. Genom att bidra till lärande om hur man konkret kan arbeta med öppen innovation och spetsanvändare kan projektet även vara till nytta för andra aktörer.